קורס פסיכומטרי – כל מה שצריך לדעת

קורס פסיכומטרי

הי חברים וחברות, במאמר הבא נסביר את כל מה שצריך לדעת על בחירת קורס פסיכומטרי ותקופת הלמידה למבחן. בואו נתחיל!

קורס פסיכומטרי – איך בוחרים ומה השיקולים

לקחת קורס בכלל? מה זה ייתן לי?

  1. מסגרת- דבר ראשון, בכל קורס שתבחרו אתם תיכנסו לאיזושהי מסגרת לימודים. זאת שגרה ברורה, מחייבת, שבה יגידו לכם מה כדאי לעשות ומתי. לרוב האנשים המסגרת הזאת יכולה מאוד לעזור בזמן הלימוד לפסיכומטרי, ובסופו של דבר גם לציון שיקבלו. גם למסגרת הזאת יש רמות, יש קורסים שלגמרי מכתיבים לו”ז ברור ויש קורסים שמאפשרים גמישות.
  2. כלים וניסיון- בכל קורס שתבחרו, חומרי הלימוד, המורים, השיטות, הייעוץ, והטיפים שתקבלו, יתנו לכם כלים משמעותיים מאוד. יכול להיות שאם תעשו פסיכומטרי לבד אתם גם תגיעו בעצמכם לחלק מהתובנות שמלמדים בקורסים. אבל גם אם כן, כנראה שזה ייקח לכם הרבה יותר זמן ומאמץ. אין מה לעשות, הקורסים האלה זאת מערכת משומנת ששוחה בעולם של הפסיכומטרי, ברוב המקרים הרבה מאוד שנים, ותלמיד מוכשר וחכם ככל שיהיה, לא יכול להשתוות לניסיון הזה תוך כמה חודשים של למידה מאפס.
  3. מפגש חברתי ולימוד משותף- אם בחרתם ללכת על קורס פרונטלי שבו תפגשו אנשים, זה יכול להוסיף לחוויה שלכם בתקופה הזאת. גם ככה כל כך הרבה שעות ביום תהיו בתוך הספרים, שלראות פתאום אנשים במצב שלכם זה יכול לעשות טוב. יותר מזה, לא מעט פעמים נוצרות שם כל מני קבוצות למידה, ככה שבעזרת הקורס אולי גם תמצאו עם מי ללמוד למקרה שפחות בא לכם להעביר את התקופה הזאת לבד.
  4. אבל בתכל’ס, אפשר גם בלי- למרות כל מה שאמרנו כאן, יש אנשים שהחליטו שהם לא רוצים לקחת קורס פסיכומטרי. שלמדו לגמרי עצמאית, לבד בבית, והוציאו ציונים גבוהים. נכון, מדובר בחבר’ה בעלי משמעת עצמית ויכולות למידה גבוהות, וגם יש מצב שאם הם היו בוחרים לקחת קורס זה היה מעלה להם את הציון, אבל השורה התחתונה היא שאפשר גם בלי.

מה השיקולים בבחירת קורס פסיכומטרי שמתאים לי?

  1. מחיר- אין ספק שהמחיר הוא מרכיב משמעותי בהחלטה של איזה קורס לקחת. לקורסי פסיכומטרי יש טווח רחב מאוד של מחירים, החל מחינם, דרך מחירים מסובסדים בתשלום סמלי, ועד כמעט 10,000 שקלים. לפני שאתם סוגרים דיל, שימו לב שלהרבה קורסים יש הנחה משמעותית בטירוף לכל מני אוכלוסיות. אחת מהן זה חיילים משוחררים שמעבר להנחה גם יכולים לשלם על הקורס מכספי הפיקדון. כדי לשלם מהפיקדון, כשתירשמו לקורס כבר יתנו לכם את השובר הדיגיטלי שאיתו משלמים. שימו לב שחלק מהקורסים גובים מחיר יותר גבוה למי שמשלם דרך הפיקדון. אז תבררו את זה לפני.
  2. מה מציעים לי במסגרת הקורס- זה אחד השיקולים החשובים בבחירת קורס, כי זה השירות שאתם תקבלו ממנו בתכל’ס. האם הקורסים מציעים אתרים ואפליקציות חדשניות, חומרי לימוד שמתעדכנים כל תקופה קצרה, מורים בעלי ניסיון רב, מספר גבוה של מפגשים שבועיים, מרתונים וימים מרוכזים כדי לתת פול גז לקראת הסוף.. בקיצור, מה הם נותנים לכם?
  3. קורס מקוון או פרונטלי– בא לכם לשבת בבית ולעשות את הקורס בזמן שנוח לכם? או שאתם מעדיפים לשבת בכיתה ושיכתיבו לכם לו”ז ברור? יש גם קורסים שמציעים שילוב, אז שווה לבדוק.
  4. האם זה בקבוצות גדולות, קטנות או קורס פרטי- יש היום הכל מהכל. אם אתם יודעים שזה ישפיע לכם על חווית הלמידה, אז שווה לקחת את זה כשיקול.
  5. זמינות המורים, גם מחוץ לשיעורים- למידה לפסיכומטרי זה לא שגר ושכח, די בטוח שגם אחרי השיעור יהיו לכם שאלות. שווה לברר לפני שסוגרים קורס, מה תהיה הזמינות של המורים שלכם לייעץ, ולענות על שאלות שיצוצו לכם במהלך הדרך.
  6. מרחק נסיעה או האם יש תחבורה ציבורית נוחה- אם החלטתם להירשם לקורס פרונטלי שמצריך להגיע לכיתה, כדאי לבדוק איפה הכיתה הזאת תהיה ומה זה ידרוש מכם בתכל’ס. לנהוג מלא זמן על הבוקר או מאוחר בלילה, או להתברבר עם תחבורה ציבורית שלא בדיוק מגיעה לאזור של הכיתה, זה יכול לגזול לכם זמן, כסף ואנרגיות סתם. ואתם הרי יודעים שכל המהות שלנו בסטודנטיקה זה לחסוך לכם זמן, כסף ואנרגיות… אז תבדקו את זה.
  7. שעות ביום- מתי קורה הקורס? בוקר? ערב? תבדקו אם זה מסתדר לכם עם העבודה ומחויבויות אחרות. או במידה שאתם יודעים על עצמכם שאתם קולטים יותר טוב חומר, בשעות מסוימות של היום. לדוגמה, יש אנשים שיודעים על עצמם שהם אנשים של בוקר.
  8. המלצות – למה להחליט לגמרי לבד אם יש עוד אנשים שעשו את הקורס ויכולים לספר לכם איך היה? תריצו בדיקה באינטרנט, דברו עם אנשים שעשו את הקורס… תראו מה הדיבור ועד כמה האנשים היו מרוצים. חשוב להגיד שמדובר בחוויה אישית של הבן אדם איתו אתם מדברים, אז אל תתייחסו לשיחה עם מישהו אחד כאל משהו קדוש. כדאי לאסוף כמה חוות דעת לפני שמחליטים.
  9. האם הקורס מותאם ללקויי למידה- אם אתם לקויי למידה, כדאי שתבדקו אם הקורס עושה התאמות כלשהן במבנה הקורס ושיטות ההוראה, כי זה יכול להיות סופר משמעותי.

קורס פסיכומטרי: “הפסיכומטרי של המדינה”

הקורס הזה הוא קורס הכנס לפסיכומטרי שיצרה המדינה, בשיתוף עם המרכז הארצי לבחינות והערכה, שזה הגוף שמחבר ומעביר את המבחן עצמו. מדובר ביוזמה מטורפת שנוצרה בשנים האחרונות, ומאפשרת לכל אחת ואחד לקחת קורס מקוון מלא, שזמין 24/7 , בחינם.
הקורס הזה מציע את המסלול החינמי, או את המסלול המתוגבר בעלות סמלית של 700 שקלים, שמציע תוספות של שיעורים כיתתיים ופרטיים אונליין, ובדיקות של מטלת החיבור.
לפרטים נוספים, הוספנו לכם לינק לאתר קורס הפסיכומטרי של המדינה

החיים בזמן הלמידה לפסיכומטרי- איך נראית השגרה וטיפים לתקופה

אז הנה מגיע היום הראשון ללמידה לפסיכומטרי, אתם מתיישבים, פותחים ספר בפעם הראשונה, אחרי שלא עשיתם את זה אולי כמה שנים טובות, והנה… פסיכומטרי #התחלנו.

מאוד קל להבטיח לעצמכם שמעכשיו תקדישו את כל החיים שלכם רק למבחן הזה, שתשבו 12 שעות כל יום ותחרשו את החיים שלכם.
אז זהו, שלטווח ארוך, זה לא כל כך תופס.
שלא תבינו אותנו לא נכון, זה מבחן חשוב, ואתם חייבים לתת את המאה אחוז שלכם, במיוחד אם אתם רוצים לעשות אותו הכי טוב שיש ולסיים עם זה בפעם אחת. אבל טעות מאוד נפוצה של תלמידים, במיוחד אחרי שעברו כמה שנים מהתיכון, זה לשכוח שלא מדובר בספרינט, אלא במרתון… יש עוד זמן למבחן, אז אם תתנו את כל מה שיש לכם על ההתחלה, מהר מאוד תגמר לכם האנרגיה ותגיעו שחוקים לשבועיים האחרונים, ששם באמת צריך לתת גז.

עצה שלנו, אם לקחתם קורס- סמכו על הניסיון של החבר’ה שמעבירים אותו, ותעשו בדיוק את מה שמנחים אתכם לעשות, במיוחד בשבועות הראשונים. אם הקורס מתקדם ואתם לאט לאט אומרים לעצמכם “בונ’א, אני סתם מסיים את יום הלמידה שלי אבל בתכל’ס אני יכול לשבת בכיף עוד שעה שעתיים”, אז מעולה תעשו את זה. אבל בהתחלה תנו צ’אנס להנחיות שמעבירים לכם בקורס.

עוד עניין שמעסיק הרבה אנשים בשלב הזה, הוא העבודה. אם אתם עובדים- ממש לא למהר לעזוב את העבודה בגלל הפסיכומטרי. נכון, למי שלא עובד, יש יותר זמן ללמידה ולעוד דברים בחיים, אבל המון אנשים ממשיכים לעבוד תוך כדי הלמידה לפסיכומטרי, ומסתדרים יפה מאוד. פחות טוב לעבוד עכשיו 6 ימים מלאים בשבוע, אבל אין שום בעיה עם עבודה שתאפשר לכם לשלב למידה, במיוחד אם זאת עבודה במשמרות.
דבר נוסף, העומס בלמידה לרוב עולה ככל שמתקרבים למועד הבחינה. לכן פיתרון טוב לדוגמה זה לעבוד רגיל במהלך רוב תקופת הלמידה, ורק לשבועיים- שלושה שלפני המבחן, להפחית או אפילו להפסיק את העבודה.

ובכללי, אפשר להמשיך לחיות! אין שום בעיה להמשיך לעשות דברים שעושים לכם טוב תוך כדי הלמידה לפסיכומטרי. לצאת עם חברים, לראות איזה סרט טוב, לעשות ספורט… אלו דברים שישאירו אתכם שפויים ויתנו לכם אנרגיות להמשיך ללמוד. אז זה באמת מומלץ ואפילו חשוב.
ככל שתתקרבו למבחן עצמו, באמת כדאי לאט לאט להתמקד רק בלמידה לפסיכומטרי, ובשבועיים האחרונים שזה מה שמכונה “מרתון”, אפשר לשים קצת את הכיף בצד, ולתת בראש במאני טיים.

כשתהיו סטודנטים בהמשך, יהיו לכם תקופות מבחנים, שזה קצת מזכיר את הפסיכומטרי, רק פעמיים בשנה, ולמשך כמה שנים. ומה אז? נפסיק לחיות? אין מה לעשות, צריך לדעת איך להתנהל עם העומס והלחץ. כשתגיעו לשם אנחנו גם נעזור לכם לנצח את תקופות המבחנים אז לא לדאוג… אנחנו איתכם 😊

תוכן עניינים

אהבתם? שתפו עם חברים

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email