יום פתוח

יום פתוח

מה זה יום פתוח?

יום פתוח זה סוג של הפנינג שבו מוסד הלימודים יציג לכם את תחומי הלימודים שהוא מציע, יחד עם עוד שירותים שהוא מעניק לסטודנטים, בנוסף ללימודים.
מה יחכה לכם שם? ביום פתוח מגיעים למוסד הלימודים, ובתור התחלה עושים סיבוב בין הדוכנים הצבעוניים, ומקבלים כל מני חוברות מידע וממתקים ומחזיקי מפתחות למיניהם. אחרי זה, לפי שעות קבועות מראש, יש מפגשים לפי תחומי הלימוד השונים, שבכל מפגש כזה יסבירו לכם על התואר הספציפי שעליו באתם לשמוע מידע. יש מפגשים עם סגל המרצים, סטודנטים, ובוגרים, שיסבירו לכם על התואר הזה מנקודת המבט שלהם. בתכל’ס המרצים הבכירים לפעמים מדברים על דברים כלליים שאולי יהיו קצת רחוקים מכם, כמו הישגי הפקולטה בתחרויות עולמיות, פרסים שהיא קיבלה על מחקרים וכו’…
הסטודנטים והבוגרים שידברו איתכם זה כבר יותר בגובה העיניים, ויסבירו לכם על התואר מנקודת המבט שלהם.
זאת ההזדמנות שלכם להתרשם גם על הדרך מהמקום עצמו, מהבניינים, הכיתות… ובכללי איך הווייבים של המקום ואיך הוא מרגיש לכם.

רק חשוב לציין, שבמציאות של היום כשהכל הופך להיות אונליין, יש גם מוסדות שעושים ימים פתוחים מקוונים. אז אם מסיבה כלשהי, אתם לא יכולים להגיע למוסד הלימודים, גם יום פתוח וירטואלי זו אחלה אופציה. יש מוסדות שממש עושים סיורים וירטואליים, ויש כאלה שרק יביאו את סגל המרצים וסטודנטים משנים מתקדמות להסביר לכם ולענות על שאלות בשיחת וידאו.

איך להתכונן ליום פתוח

  1. לדעת מתי זה קורה- כדי למצוא את התאריכים- גוגל יעשה לכם את העבודה כמו שרק הוא יודע.
  2. לעשות קצת שיעורי בית- כדי באמת להפיק את המירב מהיום הפתוח, אנחנו ממליצים לכם לבוא מוכנים מראש עם הדברים הבאים:
  • איזה מסלולי לימוד הייתם רוצים לבדוק ביום הזה? ברוב מוסדות הלימוד יש המון אפשרויות של מסלולי לימוד. מלא. מן הסתם לא תספיקו לשמוע מידע על כולם, אז אנחנו ממש ממליצים לכם לעשות חושבים, ולרשום לעצמכם 2-5 תחומי לימוד שהייתם רוצים להתמקד בהם ביום הזה.
  • לבדוק את התכנייה- ברוב הימים הפתוחים יש תכנייה שמפורסמת מראש. התכנייה זה בעצם מסמך שמפרט באיזו שעה מסבירים על כל מסלול לימודים, ואיפה זה קורה. כמעט תמיד זה מפורסם מראש באתר של מוסד הלימודים, אז זה יוכל לחסוך לכם הרבה בירבורים אם לפני ההגעה שלכם תשבו בנחת בבית ותתכננו את העוגנים המרכזיים ביום הפתוח שלכם- מתי אתם צריכים להיות, ואיפה.
  • פגישת ייעוץ- בהרבה ימים פתוחים יש את האפשרות לקבל פגישת ייעוץ בחינם, בה יעזרו לכם לבחור מסלול לימודים שמתאים לכם. לרוב, צריך להירשם לזה מראש דרך האתר של המוסד האקדמי אז שימו לב (עשינו לכם מאמר נפרד על ייעוץ לימודים).
  • ליצור רשימת שאלות על מסלולי הלימודים שמעניינים אתכם- זוכרים שאמרנו שביום הפתוח תשבו ויספרו לכם על מסלול הלימודים? אחלה, אז בסוף יש גם זמן לשאלות. בואו מוכנים מראש עם כל הדברים שהייתם רוצים לקבל עליהם תשובות: כמה זמן אורך התואר, איזה מטלות אצטרך לבצע במהלכו, עד כמה מרגישים שיש יחס אישי, האם המוסד האקדמי עוזר למצוא עבודה בתחום… כל מה שחשוב לכם לדעת. לא להתבייש, זאת המטרה של היום הזה!
    דרך אגב, אם עוד לא הצלחתם להבין את תנאי הקבלה עד עכשיו, היום הפתוח הוא זמן טוב להיסגר על זה.
  • לעשות רשימת שאלות על מוסד הלימודים עצמו- כמה עולה לגור במעונות, איזו תמיכה נותנים ללקויי למידה, איך האווירה הסטודנטיאלית, האם יש תכנית חילופי סטודנטים בחו”ל… גם כאן, כל מה שחשוב לכם לדעת תשאלו.

איך להפיק את המירב במהלך היום עצמו

הנה כמה טיפים שהכנו לכם, כדי להפיק את המירב מהיום הזה:

  • נסו לדבר עם סטודנטים ובוגרי התואר, מאחורי הקלעים- כמו שאמרנו, כשתלכו לשמוע מידע על מסלול לימודים מסוים, הרבה פעמים יהיו שם חבר’ה שעכשיו לומדים או שסיימו ללמוד במסלול הזה. לרוב תפגשו שם אחלה אנשים, שבאמת חוו על בשרם את כל מה שאתם תחוו אם תלכו ללמוד את זה. שיחות איתם זה שווה זהב, אז תנסו לתפוס אותם גם אחרי השיחה הגדולה עם כולם, כדי לקבל עוד קצת מידע ממקום יותר אישי. כמובן לכבד אותם- תחפרו בגבול הטעם הטוב.
  • נסו להבין איזה עוד דברים מציע לכם מוסד הלימודים, מעבר לתואר עצמו- תבינו, התחרות בין מוסדות הלימוד היא כל כך גדולה, שלהציע תואר נחשב זה כבר לא מספיק, והמוסדות מציעים עוד מלא דברים שווים לצד הלימודים: מרכז לפיתוח קריירה, מועדוני יזמות, מלגות מטורפות.. זה הזמן להבין מקרוב מה נוכל לקבל אקסטרה אם נלמד כאן.
  • חשוב לזכור שאתם בתוך אירוע שיווקי- זה טיפ שאין משהו קונקרטי שאנחנו מציעים לכם לעשות איתו, אבל זה משהו שחשוב לזכור “במאחורה של הראש” במהלך היום הזה.
    כשאתם הולכים ליום פתוח, למוסד הלימודים יש מטרה אחת – והיא שתירשמו ללימודים אצלם. הם יעשו הכל, החל משלטים צבעוניים ומוזיקה מגניבה, ועד הנחה בשכר לימוד למי שנרשם במהלך היום הפתוח. הסיבה שאנחנו אומרים לכם את זה היא כדי להשאיר אתכם מחוברים לקרקע, ואם יש עוד מוסדות לימודים שאתם מתלבטים בינהם, הכל טוב. אין לחץ, איפה ללמוד זאת החלטה מספיק חשובה, כדאי שתקבלו אותה על מי מנוחות ובאופן רציונלי ככל האפשר.

ומה אם אני לא יכול/ה להגיע ליום הפתוח?

הכל טוב, זה ממש לא סוף העולם.

  1. להרבה מוסדות לימוד יש כמה ימים פתוחים בשנה אז יכול להיות שיש מועד נוסף קרוב.
  2. לפעמים יש יום פתוח או מפגש מתעניינים שמוסד הלימודים עושה לתחום לימודים ספציפי, ולא לכל מה שיש לו להציע. ככה שאם אתם כבר יותר ממוקדים על מסלול לימודים מסוים, זה יכול להיות מאוד רלוונטי בשבילכם.
  3. לרוב מוסדות הלימוד, אפשר גם להגיע ביום רגיל ולהיכנס עם תעודת זהות. ככה פשוט. אז נכון, לא יהיה שם את ההפנינג הצבעוני של היום הפתוח עם כל השלטים והדוכנים, וגם לא יהיו שיחות מרוכזות לכל תחום לימודים, אבל לגמרי תוכלו להתרשם מהמקום עצמו ומהאווירה. גם כאן תוכלו לתאם מראש פגישת ייעוץ, ואם יש לכם שאלות על מסלול לימודים ספציפי- תוכלו להגיע למזכירות של הפקולטה המתאימה (בתיאום מראש).

אנחנו מקווים שהמאמר יעזור לכם להגיע ליום הפתוח הכי מוכנים שאפשר!

 

תוכן עניינים

אהבתם? שתפו עם חברים

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email