מלגות

מלגות

הי חברים וחברות!
במאמר הבא נסביר מה זה מלגה, נציג סוגי מלגות נפוצים, איפה משיגים את המלגה הכי טובה, ומה התהליך? קדימה.

מה זה מלגה?

מלגת לימודים זה מענק כספי לצורך רכישת השכלה, כדי שמקבלי המלגה יצטרכו פחות להתעסק בעול הכלכלי בזמן הלימודים. מלגות ניתנות על בסיס קריטריונים שונים שמשקפים בדרך כלל את המטרות והערכים של נותני המלגה.
את המלגה תקבלו ממוסד הלימודים שלכם, או מגופים חיצוניים, בשביל קידום התחומים שחשובים להם.
ועכשיו לאחד היתרונות הגדולים ביותר- מלגות פטורות ממס!

סוגי מלגות נפוצים

  1. מלגת תרומה לקהילה או חונכות- מקבלי המלגה מחויבים למספר שעות שנתי, אותו הם מקדישים לתרומה לקהילה, חונכות תלמידי בית ספר, ודברים דומים. זה אמנם לא קל, אבל יש הרגשת סיפוק שעשינו משהו טוב בשביל מישהו אחר 😊
  2. מלגות מבוססות צורך- הקריטריון המרכזי לקבלת המלגה הוא המצב הכלכלי של הסטודנטים ובני משפחתם. המלגות האלה בד”כ יכסו חלק ניכר משכר הלימוד, ולפעמים גם הוצאות מחייה בזמן הלימודים.
  3. מלגות על סמך מוצא- מדובר בסיוע כספי על סמך מוצא אתני, או דתי. אם עברתם את הסף הראשוני, ייבדקו קריטריונים נוספים, כדי להחליט למי לתת את המלגה.
  4. מלגות הצטיינות- אלה באות לעודד הצטיינות בלימודים. ההגדרה מי נחשבים המצטיינים, משתנה בין המוסדות.
  5. מלגות ללא התנדבות- מלגות שניתנות למועמדים, בדרך כלל על סמך הרקע שלהם או השקפת עולמם, וזהו! הכסף נכנס ללא תמורה מצד המועמדים.

כל מלגה בוחרת את הערכים והמטרות שלה בצורה שונה, ובהתאם קובעת קריטריונים שונים. לדוגמא במלגות פר”ח של חונכות, מוענק סכום אקסטרה בכלל על שירות מילואים, כי כנראה הם רואים בשירות מילואים גם תרומה לקהילה שמתאימה לערכים שלהם.

איפה משיגים את המלגה הכי טובה

כמו שתיארנו קודם, יש הרבה מאוד סוגים של מלגות. אנחנו ממליצים לכם לחשוב איזה סוג מתאים לכם יותר ואיזה פחות, ואחרי שהבנתם מה מתאים לכם- פשוט לירות לכל הכיוונים! הגשת מועמדות רק תפתח לכם דלתות והיא בחינם, אין שום מניעה להגיש מועמדות ליותר ממלגה אחת. שאלה נפוצה- האם אפשר לקבל יותר ממלגה אחת בו זמנית? התשובה היא כן, אלא אם צוין אחרת מראש.

מקורות למידע על מלגות:

  1. אתר דיקנאט הסטודנטים- זה הגוף בתוך מוסד הלימודים, שמתעסק בכל מה שקשור לרווחת הסטודנטים, ובין היתר במלגות. פשוט תכתבו בגוגל את המילה “דיקנאט” יחד עם שם מוסד הלימודים שלכם, ותוכלו לראות מה הוא מציע.
  2. אתר אגודת הסטודנטים– כמו שחלקכם יודעים, זה עוד גוף שאחראי על רווחת הסטודנטים בתוך מוסד הלימודים שלכם, אבל הוא נפרד מהדיקנאט. גם אגודת הסטודנטים מציעה אחלה דברים, אז כדאי לבדוק גם את האתר שלהם, וככה בעצם כיסיתם את כל המלגות שיש למוסד הלימודים שלכם להציע.
  3. חיפוש חופשי ברחבי האינטרנט- ככה תמצאו כל מני מלגות כלל ארציות, שמוצעות לכל מוסדות הלימוד. לדוגמא מלגת משרד החינוך.
  4. גופים פרטיים שבזה הם מתעסקים– יש כל מני חברות פרטיות, שאתם יכולים להיכנס אליהם לאתר, להזין את הפרטים שלכם, והם תופרים לכם מלגה שתואמת את הפרטים האישיים שהזנתם.

אחרי שמצאתי מלגה שמעניינת אותי, מה התהליך?

  1. הגשת מועמדות- השלב הזה לרוב מלווה בצירוף לא מעט מסמכים. המסמכים מורכבים מפרטים אישיים רגילים (כמו שם, ת.ז וכו’) יחד עם מסמכים שמאמתים את הזכאות שלכם למלגה, לפי אופי המלגה והקריטריונים שלה. בואו ניתן דוגמא:
    מלגת “אימפקט” מוענקת לחיילים משוחררים ומשוחררות מהמערך הלוחם בצה”ל, על בסיס מצב סוציו-אקונומי. אז מן הסתם בהגשת מועמדות לאימפקט, תצטרכו לצרף מסמכים שמאמתים את התפקיד הצבאי שלכם כמו צילום תעודת שחרור, יחד עם מסמכים שמאמתים את המצב הסוציו- אקונומי כמו תדפיס של עובר ושב, תלושי שכר של ההורים וכאלה.
    אל דאגה, כל מלגה מציינת בדיוק מה המסמכים שעליכם לצרף. עכשיו רק נשאר לכם לא להתייאש, ולשלוח את כל המסמכים הנדרשים, לכמה שיותר מלגות. זה שווה את זה!
  2. המשך מיונים- רק בחלק מהמלגות, לאחר שהמסמכים ששלחתם יעידו שאתם מתאימים למלגה, תידרשו להמשיך לעוד שלב או שניים של מיונים. לרוב זה יהיה ראיון אישי וכו’, לראות בעיניים מי אתם מעבר לכל האלף מסמכים שצירפתם.
  3. זהו, התקבלתם, מזל טוב! עכשיו נותר רק לקיים את ההתחייבויות שצוינו בתנאי המלגה, אם יש התחייבויות.

מקווים שעשינו לכם קצת סדר בראש 😊
מוזמנים להעיף מבט בסרטונים שלנו – ולהתחיל לחסוך הרבה זמן, כסף ואנרגיות!

תוכן עניינים

אהבתם? שתפו עם חברים

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email