תקופת מבחנים

תקופת מבחנים

נעים להכיר – תקופת מבחנים! כאן נסביר מה זה ואיך נראית תקופת מבחנים. מאמר זה מתאים בעיקר לסטודנטיות וסטודנטים חדשים. בואו נתחיל!

מה זה בכלל תקופת מבחנים?

  • באופן כללי אפשר לחלק את הסמסטר ל-2 חלקים- מהלך הסמסטר, ותקופת מבחנים- ועליה נדבר עכשיו.
    התקופה הזאת קורית באזור חודש פברואר אחרי הסמסטר הראשון של שנת הלימודים, ועוד אחת קורית באזור יולי אחרי הסמסטר השני. אם יש לכם בנוסף סמסטר קיץ, אז תהיה עוד תקופת מבחנים גם מיד אחרי הקיץ.
  • בתקופת מבחנים הלימודים הרגילים עוצרים– בדרך כלל אין יותר הרצאות ותרגולים ושיעורי בית. המצב בגדול הוא שסיימנו את החומר בכל הקורסים, ועכשיו יש תקופה מרוכזת שבה לכל קורס יש תאריך, עם מבחן או הגשת עבודה.
    לרוב, הציונים של המבחנים והעבודות, מהווים חלק גדול ממשקל ציון הקורס. מה זה אומר בתכל’ס?
    כל מה שעשיתם במהלך הסמסטר הוא נחמד, אבל בעיקר מה שתעשו מעכשיו והלאה ישפיע על הציון. כמובן שחשוב מאוד לאסוף נקודות גם במהלך הסמסטר – שזה להגיש את כל המטלות, בחנים וכו’, ובעצם לדאוג שתתחילו את “המירוץ” שנקרא תקופת מבחנים בעמדה הכי טובה.

אם זה נשמע מלחיץ- אל דאגה, אנחנו כאן איתכם, ובסרטונים שלנו שלב אחרי שלב איך לנצח את התקופה.

 

מועדי בחינות

תקופת מבחנים נמשכת בד”כ שבוע- חודשיים, זה תלוי בכמות המבחנים שיהיו לכם. בחצי הראשון של תקופת המבחנים יתקיימו מועדי א’ של כל הקורסים, ואחרי זה יתקיים עוד סבב מבחנים של מועדי ב’.

לכל הסטודנטים יש אפשרות לגשת ל-2 המועדים. מאוד חשוב – אם לא נאמר אחרת, מה שיקבע הוא לא הציון הטוב מבין השניים, אלא הציון של המועד האחרון שתעשו. דבר נוסף- אם אתם בוחרים לעשות מועד ב’- שימו לב שברוב המוסדות צריך להירשם מראש למועד ב’. בחלק מהמוסדות המערכת רושמת אתכם אוטומטית אם קיבלתם ציון מסוים במועד א’.

סטודנטים שלא היו נוכחים באחד המועדים מסיבה מוצדקת- שזה אשפוז, מילואים, שני מבחנים באותו זמן, או סיבה אחרת שהמוסד האקדמי שלכם רואה כמוצדקת- יהיו רשאים לגשת למועד ג’. לפעמים מועד ג’ יתקיים בחופשת הסמסטר או בכלל בתחילת הסמסטר הבא.

  • אפשר לגשת למבחן רק אחרי שהסדרתם את תשלום שכר הלימוד. זה מאוד חשוב. אז שימו לב, ואל תדחו את התשלום למועד קרוב מדי לתקופת מבחנים, כי זה עלול ליצור לכם בעיות וחבל.
  • חובה להכיר את תקנון הבחינות של המוסד שבו אתם לומדים. פשוט חפשו בגוגל “תקנון בחינות” ואת שם מוסד הלימודים שלכם. כסטודנטים יש לכם זכויות וחבל לא להכיר אותן!

פנאי בתקופת מבחנים

  • מעטים האנשים בעולם שיכולים אך ורק לשבת וללמוד בלי לצאת מהחדר, במשך כמה שבועות ברצף, ולהישאר שפויים.
    בקיצור, אנחנו רוצים להודיע חגיגית שזה בסדר גם לעשות כיף בתקופת מבחנים!
    כמה למה ואיך- זה כבר משתנה פר סטודנט בהתאם ליכולות הלימודיות, קושי החומר, לחץ הזמן…
    אבל מה שתקף כמעט לכולם זה העובדה שלא יקרה שום דבר אם בסוף יום למידה נצא לפגוש חברים, לשתות בירה, לעשות כושר או סתם לנוון קצת את המוח מול איזו סדרה.
  • הדברים הקטנים האלה שיסבו לכם קצת כיף ושקט בסוף היום- לא רק שזה לגמרי בסדר לעשות אותם, מחקרים רבים מראים שזה אפילו ישפר לכם את הביצועים:
    בשלב מסוים ביום הלמידה, המוח מגיע לאיזשהו גבול של קליטת חומר- שממנו והלאה הוא כבר יאותת לכם שחלאס. הברייק הזה ושבירת השגרה, חשובים מאוד כדי למלא מצברים, ולהגיע למחרת רעננים ומסוגלים לקלוט עוד חומר. בנוסף, לפעמים זה מהווה סוג של תמריץ להשקיע במהלך היום, כדי להרוויח את ההתרעננות שתגיע בהמשך 😊
  • בקיצור- אנחנו ממליצים בחום להכניס לתקופה הזאת גם דברים שעושים לכם טוב על הלב בסוף היום, או בתחילתו… אבל בתדירות שנכונה עבורכם. כמו שאמרנו זה בהתאם ליכולות הלימודיות, קושי החומר, ולחץ הזמן.
    צאו לעשות משהו כיף, אחרי שנתתם עבודה כל היום. זה ישפר לכם את הביצועים וישאיר אתכם שפויים.

אנחנו ממליצים לכם בחום להעיף מבט בקורס שלנו – “איך לנצח את תקופת המבחנים והעבודות”, יש שם סרטונים קצרים שיכולים מאוד לעזור ולהרגיע.

בהצלחה!

תוכן עניינים

אהבתם? שתפו עם חברים

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email