הרשמה לקורסים

הרשמה לקורסים

בתהליך ההרשמה לקורסים הסטודנטים מתבקשים לבחור קורסים, מרצים ומתרגלים, וזמן השיעור בשבוע. בקיצור- לקחת את מה שצריך ללמוד בסמסטר הקרוב, ולשים את זה על לוח שנה.
הסיפור הזה הוא בעיקר תהליך בירוקרטי, אבל כדאי לדעת מה הולך שם. חילקנו לכם את זה לשלושה שלבים: הכנה מראש, ההרשמה עצמה, ושינויים. קדימה, בואו נעשה סדר…

הרשמה לקורסים – שלב ההכנה מראש

1. נבין לאילו קורסים אנחנו צריכים או רוצים להירשם

*החלק הזה לא רלוונטי לתארים שבהם יש תכנית לימודים מובנית מראש (שזה אומר שכבר החליטו בשבילם על הקורסים שהם צריכים לקחת).

  • לרוב יש תכנית מומלצת שאותה אפשר למצוא באתר הפקולטה או דרך המזכירות. בתכנית הזאת רשום לכל סמסטר בכל שנה מה הקורסים ש”מומלץ” לקחת- כלומר אם תעשו בדיוק את זה- תסיימו את התואר בזמן כמו כולם. זאת הדרך המיין-סטרים לסיים את התואר.
  • בחלק מהתארים הסטודנטים יכולים לעשות שינויים מסוימים שיגרמו להם לסיים את התואר מאוחר או מוקדם יותר מהרגיל, מה שנקרא “לפרוס”\”לדחוס” את התואר. עושים את זה בגלל כל מני אילוצי חיים, כמו לדוגמא שילוב עבודה ולימודים.
  • לחלקכם יש קורסי חובה וקורסי בחירה– לכן במקרה של קורסי בחירה זה הזמן להתעניין בתוכן הקורס, איך המרצה, דרישות כמו עבודות מטלות שבועיות, בחנים, אם זה מבחן או עבודה בסוף הסמסטר… האם יש נוכחות חובה, מספר נקודות זכות והכל- כדי להחליט איזה קורס בחירה בא לנו לקחת. דרך אגב אם אתם לוקחים קורס בחירה במטרה להעלות את הממוצע- כדאי לוודא שהממוצע שלו בשנים האחרונות באמת היה גבוה.
  • עוד דבר שצריך לקחת בחשבון הוא קורסי קדם או קורסים חוסמים. יש קורסים שכדי להירשם אליהם- תצטרכו קודם לעבור בהצלחה קורסים אחרים. בגלל זה עכשיו כשאתם מחליטים לאילו קורסים להירשם, צריך גם לוודא שעברתם בהצלחה את קורסי הקדם הרלוונטיים. גם המידע על קורסי קדם מופיע בתכנית הלימודים של התואר.

2. המלצות על מרצים

  • הדמות שמעבירה את הקורס יכולה מאוד לשנות את החוויה שתהיה לכם בקורס- את רמת ההבנה של החומר, העניין וכו’.
    בשלב הזה אנחנו ננסה להבין אילו מרצים מומלצים וכדאי להירשם אליהם.
    הדרך הטובה ביותר לעשות את זה- היא ליצור קשר עם סטודנט שנה מעליכם, באותו מסלול לימודים שלכם. כמובן שאם הקשר היחיד שלכם הוא לסטודנט יותר וותיק אין עם זה בעיה, רק קחו בחשבון שככל שהסטודנט יותר קרוב אליכם בוותק- המידע יהיה יותר רלוונטי.

3. בניית טיוטה למערכת שעות

זה אומר לקחת את המרצים המומלצים שרשמתם לעצמכם מהשלב הקודם, ולסדר אותם כך שהשיעורים איתם יהיו בזמנים הכי נוחים שאפשר.
בחלק מהתארים, אפשר לדעת כבר מראש מה האופציות של זמני השיעורים בשבוע, וככה לתכנן לעצמכם את מערכת השעות שהייתם רוצים שתהיה לכם בסמסטר הקרוב. אם תהיה לכם אחת כזאת, זה יכול ממש לקצר את התהליך של ההרשמה עצמה, כי תדעו מיד לאילו זמני שיעורים להירשם.
אלו הם השיקולים שאתם צריכים לשים אליהם לב בבניית מערכת שעות:

  • א. אילוצי חיים- אם לדוגמא אני צריך לעבוד בכל יום שלישי בבוקר, ויש לי אפשרות לסדר את מערכת השעות שתתאים לעבודה… זה השיקול הראשון שיקבע. אז קודם כל שימו את אילוצי החיים האלה כעוגן בלו”ז.
  • ב.  לדחוס/לפרוס- האם אני מעדיף לדחוס את המערכת לימים עמוסים בשיעורים, בשביל לפנות זמן בשאר הימים? או שאני מעדיף לפרוס לימים יותר רגועים שיתפרסו על כל השבוע?
  • ג. בוקר וערב- האם אני בן אדם שסבבה לו לקום לשיעור מוקדם בבוקר ולהתחיל רצף של שיעורים? או שאני מעדיף להתחיל מאוחר ולסיים את יום הלימודים רק בערב?
  • * אם במוסד הלימודים שלכם ההרשמה לקורסים מתבצעת בשיטת מכרז, (נקראת גם שיטת “בידינג”)- יש עוד כמה הכנות שתצטרכו לעשות בנוסף למה שתיארנו עד עכשיו. כדי לא להעמיס יותר מדי במאמר אחד, צירפנו לכם לינק עם הסבר מפורט בנושא שיטת בידינג.

ההרשמה עצמה

אחרי שעשינו את כל ההכנות המקדימות משלב ההכנה מראש, עכשיו נשאר רק להתחבר למערכת במועד שצוין ולבחור את הקורסים לפי שם\מספר קורס. אחרי הבחירה הזאת תופיע לכם האפשרות בתוך הקורס, לבחור לשיעור את הזמן בשבוע, עם השם של מי שעתיד להעביר אותו. זה כל התהליך.

נסיים את ההרשמה כשיש בידנו מערכת שעות שבועית שבה נמצאים כל הקורסים שנרשמנו אליהם. (לרוב באתר ההרשמה לקורסים יש אופציה לראות את המערכת).

  • *חשוב! אם אצלכם שיטת ההרשמה לקורסים היא “כל הקודם זוכה” אז שימו לב- יש קורסים נחשקים או מרצים ספציפיים שהביקוש אליהם גדול, ולכן בשלב ההרשמה קודם כל נירשם לקורסים האלה לפני שייתפסו, ורק אז נמשיך למה שיש אליו קצת פחות ביקוש. יו סנוז יו לוז!

תקופת שינויים (לאחר ההרשמה לקורסים)

לרוב, המוסד האקדמי מאפשר לעשות שינויים בהרשמה כמו ביטול, הרשמה, או החלפה של קורסים, למשך תקופת זמן מוגדרת- לאלו שלא היו על זה ברגע פתיחת ההרשמה, או לאלו שפשוט שינו את דעתם.
תפקיד המזכירות ליידע אתכם בחלונות הזמן של תקופת השינויים של התואר שלכם.
במידה ומסתבכים- תמיד אפשר להרים טלפון או מייל למזכירות.

לסיכום, הרשמה לקורסים היא תהליך טכני שאם נעשה אותו כראוי זה יחסוך כאב ראש בהמשך.
מקווים שעזרנו לכם!
אנחנו ממליצים לכם בחום להעיף מבט בקורס שלנו – “איך לנצח את הסמסטר”, יש שם סרטונים קצרים שיכולים מאוד לעזור ולהרגיע.

תוכן עניינים

אהבתם? שתפו עם חברים

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email