אגודת הסטודנטים

אגודת הסטודנטים

הי חברים וחברות! במאמר זה נסביר בקצרה איך אגודת הסטודנטים יכולה לעזור לכם, נציג את תפקידי האגודה העיקריים, ודרכים ליצירת קשר. קדימה!

מה זה אגודת הסטודנטים?

אגודת הסטודנטים, זה ארגון שקיים בכל מוסד לימודים. המטרה שלו היא להגן על האינטרסים של הסטודנטים, ולדאוג לזכויות, לרווחה ובגדול, לטובת הסטודנטים. האגודות פועלות כארגון ללא מטרות רווח.

לרוב מי שמפעיל את אגודות הסטודנטים, הם הסטודנטים שלומדים באותו מוסד. ראשי האגודה, נבחרים בבחירות דמוקרטיות על ידי כלל הסטודנטים שחברים באגודה, שזה כל מי ששילמו דמי חבר לאגודה. בעיקרון, זה כל הסטודנטים. גם אתם. למה? כי ברוב המוסדות, חלק מהתשלום של שכר הלימוד, כולל את התשלום של דמי החבר לאגודה. ככה שאם לא ביקשתם במיוחד לבטל את דמי הרווחה, אתם זכאים להיות חברים באגודה במוסד שלכם.
לפני שאתם רצים לבטל את דמי הרווחה לאגודה, קחו בחשבון שזה בעצם ויתור על זכויות, הטבות, ואירועים רבים.

חשוב לציין שלרוב יש גוף נוסף, בשם דיקנאט הסטודנטים, שגם התפקיד שלו זה לדאוג לרווחת הסטודנטים. בשונה מהאגודה, הגוף הזה מופעל על ידי עובדי מוסד הלימודים עצמו, ולא על ידי סטודנטים.
בכל מוסד לימודים, יש חלוקת תפקידים קצת שונה בין הדיקנאט לאגודה.

תפקידי האגודה העיקריים

  • שיפור תנאי הסטודנטים – בתכלס, התפקיד העיקרי של האגודה הוא לדאוג שלסטודנטים יהיה הכי טוב. הם מתעסקים עם המעונות, הקפיטריות, אזורי הלימוד וכל זה…
  • פתרון בעיות אקדמיות – כמו בניית מאגר בחינות משנים קודמות- כדי שיהיה יותר קל ללמוד למבחנים. או פתיחת שיעורי עזר מסובסדים לקראת הבחינות.
  • ענייני רווחה – ארגון פעילויות של כיף כמו מסיבות, הופעות, ימי סטודנט וכל העניינים..
  • הנחות והטבות – יצירת איגוד כלכלי של הסטודנטים. שזה אומר בתכל’ס, להפוך את הסטודנטים לכוח כלכלי גדול, ואז לדאוג להנחות והטבות בכל מני מקומות.
  • ייצוג מול מוסד הלימודים– האגודה גם אחראית לייצג את הסטודנטים מול הנהלת המוסד האקדמי. למשל בערעור על החלטות המוסד. אם לדוגמה מחר מוסד הלימודים מחליט שאין יותר מועדי ב’, האגודה יכולה לקום ולערער על ההחלטה בשם הסטודנטים.

עוד דבר שכדאי לדעת, הוא שאגודת הסטודנטים לרוב אחראית על הקמת נבחרות הספורט, שייצגו את המוסד בליגת אס”א לסטודנטים. אס”א זה ראשי תיבות של איגוד ספורט אקדמי, וכמעט לכל מוסד אקדמי יש נבחרות ספורט כלשהן. פעם בשנה מתקיים טורניר אס”א באילת, שבו הרבה מוסדות אקדמיים מתחרים במגוון ענפי ספורט: כדורגל, טניס, ריצה, טיפוס, ג’ודו, חתירה בקיאק, שח מט גיימינג ועוד המון… בדרך כלל השתתפות בנבחרות הספורט האלה גם תזכה אתכם בנקודת זכות. בקיצור, אם אתם מתחברים לכל הקטע הזה של ספורט- ממש כדאי לכם לברר על זה עם מדור הספורט של האגודה אצלכם. זה שווה בטירוף.

לפעמים כמה אגודות סטודנטים של מספר מוסדות שונים, מתאגדות יחד ל”אגודות על”. יותר מזה, יש את “התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית“, שהיא בגדול מייצגת את כל הסטודנטים בארץ, בערך  350,000 איש. ככה הם יותר גדולים, ויש להם יותר כוח לטפל במטרות ובעניינים שרלוונטיים לכל הסטודנטים.

איך אגודת הסטודנטים עוזרת לי?

בתכל’ס, האגודה קיימת בשביל לפתור לסטודנטים כל בעיה שתעלה במהלך התואר, בלימודים ומחוץ להם. וגם כדי להפוך את כל החוויה הזאת של להיות סטודנט, ליותר פשוטה ומהנה. טוב, זה נשמע גדול ומפוצץ, אבל איך בתכלס הם עושים את זה?

אז בתוך האגודה, יש הרבה מחלקות, או מדורים, וכל מדור מתעסק בנושא אחר. בתוך המדור יש סטודנטים בדיוק כמוכם, שמנהלים את המדור וינסו לעזור לכם ולדבר איתכם בגובה העיניים.

המדורים יכולים להשתנות בין מוסדות כתלות בתחומים הנלמדים בהם, אבל ברוב המקרים תמצאו מדורי אקדמיה, הסברה, רווחה, מעורבות חברתית ועוד הרבה תחומי פעילות שבהם האגודה עוזרת לסטודנטים.

כדי ללמוד עוד על המדורים במוסד שלכם, פשוט תכתבו בגוגל “אגודת הסטודנטים” ואת שם המוסד שלכם ותגיעו לאתר שלהם. שם תמצאו את כל ההסברים, המדורים, ובעלי התפקידים.

איך יוצרים קשר עם האנשים הרלוונטיים מהאגודה?

  1. בדרך כלל באתר של האגודה של המוסד שלכם, תוכלו להיכנס למדור הספציפי, ולראות שם את שמות בעלי התפקידים, השעות שהם עובדים, וגם פרטים ליצירת קשר כמו מייל או טלפון. בחלק מהמוסדות יש אפילו אפשרות לשלוח טופס פניה בלחיצת כפתור.
  2. עוד אפשרות שיש לכם, היא פשוט להגיע למקום שבו יושב המדור שאתם צריכים. עדיף שקודם תוודאו באתר של האגודה את המיקום ושעות הפעילות, או אפילו תבדקו עם הנציג מתי הוא נמצא.

אז זהו חברים וחברות, סיכום קצר:

אגודת הסטודנטים של המוסד שלכם עובדת קשה, ועושה הכל כדי שיהיה לכם הכי טוב. זה התפקיד שלהם. מדובר בחבר’ה צעירים, סטודנטים כמוכם, שיוכלו להבין אתכם הכי טוב. אז אל תתביישו לפנות אליהם, ולהיעזר בהם בכל בעיה שיש לכם. ואם הם לא יוכלו לעזור לכם, הם בטח ידעו למי להפנות אתכם.

מקווים שעשינו לכם קצת סדר בראש 😊
מוזמנים להעיף מבט בסרטונים שלנו – ולהתחיל לחסוך הרבה זמן, כסף ואנרגיות!

תוכן עניינים

אהבתם? שתפו עם חברים

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email